Prejsť na obsah
Oficiálna stránka

Tlačové správy

  • 10. septembra 2025

    I. evaluačný seminár národného projektu „Šanca na návrat 2“

    Fotografia tlačovej správy I. evaluačný seminár národného projektu „Šanca na návrat 2“

    Bratislava, 9. september 2025 - Medzi projekty, ktoré sú spolufinancované z prostriedkov Európskej únie v rámci programu Slovensko, patrí aj národný projekt „Šanca na návrat 2“. Uvedený národný projekt realizuje Zbor väzenskej a justičnej stráže v spolupráci so svojimi partnermi a to Ministerstvom spravodlivosti Slovenskej republiky a Ústredím práce, sociálnych vecí a rodiny. Národný projekt „Šanca na návrat 2“ je úspešným pokračovaním národného projektu „Šanca na návrat“, za ktorý Zbor väzenskej a justičnej stráže získal niekoľko ocenení doma i v zahraničí.

    Zbor väzenskej a justičnej stráže má povinnosť v zmysle „Zámeru a podkladov národného projektu „Šanca na návrat 2“ pre program Slovensko 2021 – 2027“ v rámci podaktivity „Evaluácia“ uskutočniť na pravidelnej dvojročnej báze evaluačné podujatie, v rámci ktorého budú pozvaní relevantní aktéri mimo projektového tímu – najmä z mimovládneho sektora a akademického prostredia v rámci Slovenskej republiky, ako i zo zahraničia. Za týmto účelom Zbor väzenskej a justičnej stráže v rámci národného projektu „Šanca na návrat 2“ v spolupráci s Právnickou fakultou Univerzity Komenského v Bratislave zorganizoval dňa 9. septembra 2025 „I. evaluačný seminár národného projektu „Šanca na návrat 2“ v priestoroch Moyzesovej siene v Bratislave.

    Cieľom evaluačného podujatia, ktoré sa konalo pod záštitou Ministerstva spravodlivosti Slovenskej republiky, bolo predstaviť a vyhodnotiť v rámci podaktivít národného projektu „Šanca na návrat 2“ (1. Odborná koordinačná činnosť riadiaceho výboru, 2. Vytváranie a poskytovanie informačno-poradenských služieb pre klientov, 3. Zavádzanie a modifikácia štandardizovaných vzdelávacích programov, 4. Digitalizácia služieb, programov a elektronických nástroje, 5. Evaluácia a 6. Vzdelávanie odborného personálu) najmä implementované čiastkové, inovatívne prvky prepájania oddelených politík penitenciárnej a postpenitenciárnej starostlivosti.

    Súčasťou evaluačného podujatia bola aj panelová diskusia na aktuálne témy v penitenciárnej a  postpenitenciárnej starostlivosti za účasti domácich a  zahraničných odborníkov z Českej republiky a  Poľskej republiky v danej problematike.

    Zúčastnení odborníci ukončili panelovú diskusiu konštatovaním, že aplikačná prax nám dokazuje, že v oblasti penitenciárnej a postpenitenciárnej starostlivosti je nevyhnutné prijať systémové opatrenia, najmä v kontexte potreby výmeny informácií medzi jej jednotlivými aktérmi, zosúladenia a kontinuity intervencií s klientami a udržateľného financovania, vďaka čomu bude možné dosiahnutie stanovených cieľov, ktoré sú vyjadrené slovami Radima Dvořáka, zastupujúceho vedúceho „Zastúpenia Európskej komisie na Slovensku“:

    „Európska únia je tu pre všetkých - aj pre ľudí, ktorých je potrebné zaradiť späť do spoločnosti. Som rád, že aj vďaka prostriedkom z Európskeho sociálneho fondu+ Európska únia pomáha ľuďom vo výkone trestu prostredníctvom projektu Šanca na návrat 2. Projekt zavádza do praxe opatrenia, ktoré znižujú recidívu, posilňujú bezpečnosť a pomáhajú tvoriť inkluzívnejšiu spoločnosť. Ide o konkrétny príklad toho, ako môžeme zlepšovať životy ľudí a dávame im príležitosť na nový začiatok. Som presvedčený, že takéto iniciatívy posilňujú nielen jednotlivcov, ale aj súdržnosť celej našej spoločnosti.“

    Zobraziť celý text
  • 28. augusta 2025

    Oznam pre médiá o akreditácii na I. evaluačný seminár národného projektu „Šanca na návrat 2“

    Fotografia tlačovej správy Oznam pre médiá o akreditácii na I. evaluačný seminár národného projektu „Šanca na návrat 2“

    Zbor väzenskej a justičnej stráže v rámci národného projektu „Šanca na návrat 2“ v spolupráci s Ministerstvom spravodlivosti Slovenskej republiky, Ústredím práce, sociálnych vecí a rodiny (partneri národného projektu)  a Právnickou fakultou Univerzity Komenského v Bratislave organizuje dňa 9. septembra 2025 I. evaluačný seminár národného projektu „Šanca na návrat 2“ v priestoroch Moyzesovej siene v Bratislave. 

    Účelom daného evaluačného podujatia, ktoré sa uskutoční pod záštitou Ministerstva spravodlivosti Slovenskej republiky, je predstaviť a vyhodnotiť stanovené ciele v rámci jednotlivých podaktivít a implementované čiastkové, inovatívne prvky penitenciárneho a postpenitenciárneho zaobchádzania, ktorých cieľom je pripraviť odsúdené osoby na plynulý prechod do spoločnosti po ukončení výkonu trestu a formulovať odporúčania pre ďalší vývoj implementácie národného projektu „Šanca na návrat 2“.

    Súčasťou evaluačného podujatia bude aj panelová diskusia na aktuálne témy v penitenciárnej a postpenitenciárnej starostlivosti za účasti domácich a zahraničných odborníkov v danej problematike.

    Kapacita pre odbornú verejnosť je obmedzená, preto je nevyhnutné sa akreditovať vopred. V prípade vášho záujmu zúčastniť sa na evaluačnom podujatí ako zástupca masovokomunikačných prostriedkov/novinár je potrebné sa pri vstupe preukázať aj platným novinárskym preukazom.

    Z uvedeného dôvodu za účelom čo najbezproblémovejšieho vstupu, ako aj vzhľadom na obmedzenú kapacitu odporúčame sa akreditovať do 04. septembra 2025 na adresu media@zvjs.sk.

    Zobraziť celý text
  • 26. augusta 2025

    Opätovný oznam pre médiá o akreditácii na verejné zasadnutie ohľadom návrhu na podmienečné prepustenie v ÚVTOS a ÚVV Leopoldov

    Fotografia tlačovej správy Opätovný oznam pre médiá o akreditácii na verejné zasadnutie ohľadom návrhu na podmienečné prepustenie v ÚVTOS a ÚVV Leopoldov

    Verejné zasadnutie v trestnej veci odsúdeného M. Č., ktorého predmetom je rozhodnutie o návrhu na podmienečné prepustenie odsúdeného z výkonu trestu odňatia slobody sa uskutoční v Ústave na výkon trestu odňatia slobody a Ústave na výkon väzby Leopoldov, Gucmanova 670/19, 920 41 Leopoldov, dňoch  22. septembra 2025 až 24. septembra 2025 o 9.00 hod..

    Kapacita pre verejnosť je obmedzená, preto je nevyhnutné sa akreditovať vopred, najneskôr do 19. septembra. Vzhľadom na objekt je nevyhnutné dodržať nasledovné:

    • Nezabudnúť si platný občiansky preukaz (alebo pas), bez ktorého nebude žiadnej osobe umožnený vstup do ústavu, a teda ani na pojednávanie.

    • Ak chcete vstupovať ako zástupca masovokomunikačných prostriedkov/novinár je potrebné sa pri vstupe preukázať aj platným novinárskym preukazom.

    • Byť prítomný pred ústavom hodinu pred pojednávaním, čiže do 8.00 hod, aby bola zabezpečená kontrola vstupu osôb do priestorov pred začiatkom pojednávania a presunu do pojednávacej miestnosti. Upozorňujeme, že na základe rozhodnutia predsedu senátu nebude vstup po 9.00 hod. do pojednávcej miestnosti umožnený.

    • Na základe rozhodnutia predsedu senátu nebude povolené vyhotovovať obrazový záznam z pojednávania, čiže kamery, fotoaparáty, mobilné telefóny, prípadne iné technické zariadenia určené na obrazový záznam nebudú povolené, a teda ani vstup do ústavu s nimi. Naopak zvukové záznamové zariadenie (diktafón), notebook a prenosné internetové pripojenie je povolené zástupcom masovokomunikačných prostriedkov/novinárom. Z uvedeného dôvodu Vám za účelom čo najbezproblémovejšieho vstupu, ako aj na obmedzenú kapacitu pojednávacej miestnosti odporúčame v predstihu zaslať na adresu media@zvjs.sk meno a priezvisko, adresa trvalého pobytu, číslo platného občianskeho preukazu (alebo pasu) a názov a typ technického zariadenia.  

    Zobraziť celý text
  • 25. júla 2025

    Stanovisko ZVJS k medializovaným otázkam - zákazka „Služobná rovnošata – mikiny“

    Fotografia tlačovej správy Stanovisko ZVJS k medializovaným otázkam - zákazka „Služobná rovnošata – mikiny“

    Verejný obstarávateľ vyhlásil verejné obstarávanie na predmet nadlimitnej zákazky „Služobná rovnošata – mikiny“ uverejnením Oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania vo Vestníku Európskej únie č. OJ S 48/2025 zn. 154748-2025 zo dňa 10.03.2025. Oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania bolo odoslané publikačnému úradu dňa 07.03.2025.

    V danom prípade išlo o opakované verejné obstarávanie. Verejnú súťaž v zmysle § 66 zákona o verejnom obstarávaní postupom podľa § 66 ods. 7 písm. b) tzv. „superreverzná súťaž“, ktorá bola vyhlásená v 04/2024 pod názvom Služobná rovnošata a bola rozdelená na 3. časti – pričom časť č. 3 mala názov: Mikina. V tomto verejnom obstarávaní boli na časť č. 3 Mikina predložené dve ponuky. Verejný obstarávateľ v časti č. 3 pristúpil k zrušeniu použitého postupu zadávania zákazky, a to z dôvodu, že v lehote na predkladanie ponúk boli verejnému obstarávateľovi doručené dve ponuky s úplne rovnakými cenovými ponukami (66,-€/kus) a verejný obstarávateľ v súťažných podkladoch neurčil pravidlo, ktoré by v takomto prípade rozhodlo o úspešnom uchádzačovi. Na základe uvedeného verejný obstarávateľ nemohol ďalej pokračovať v procese verejného obstarávania na predmet zákazky „Služobná rovnošata – 3. časť: Mikiny“ iným spôsobom, ako zrušením použitého postupu zadávania zákazky v súlade s § 57 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní a vyhlásením nového verejného obstarávania na daný predmet zákazky, nakoľko sa vyskytli dôvody hodné osobitného zreteľa, pre ktoré nebolo možné v predmetnom verejnom obstarávaní pokračovať.

    Verejný obstarávateľ v opakovanom verejnom obstarávaní postupom v zmysle § 66 ods. 7 písm. b) stanovil lehotu na predkladanie ponúk s ohľadom na charakter a zložitosť predmetu zákazky, a to do 16.05.2025 do 10,00 h., t.j. lehota na predkladanie ponúk bola 70-ty deň odo dňa odoslania oznámenia. Zákonom stanovená minimálna lehota na predkladanie ponúk je 30 dní odo dňa odoslania oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania publikačnému úradu a bola zo strany verejného obstarávateľa dodržaná a na základe charakteru a zložitosti predmetu zákazky aj adekvátne stanovená. Verejný obstarávateľ v záujme podpory hospodárskej súťaže pri určení lehoty na predkladanie ponúk zohľadnil aj obdobie veľkonočných sviatkov.

    Na základe uvedeného verejný obstarávateľ vyhlásil novú verejnú súťaž ,,Služobná rovnošata – mikiny“ vo Vestníku č. 49/2025 - 11.03.2025 pod značkou 4819-MSS. Predmetom obstarania bola mikina z materiálu pletenina – fleece, ktorá je obojstranne počesaná v zložení 100 % polypropylén v gramáži 230 g/m2 s permanentnou antibakteriálnou úpravou a hydrofóbnou úpravou. Pri opätovnom zadaní zákazky sa materiálové zloženie základného materiálu pôvodnej zákazky nemenilo, menili sa len niektoré technické parametre doplnkového materiálu, ktoré sú našité na základný materiál a majú ochrannú funkciu (napr. pred premoknutím, opotrebením a pod.).

    Verejný obstarávateľ požadoval dodať predmet zákazky zo základného materiálu – z pleteniny fleece obojstranne počesanej v zložení 100 % polypropylén v súlade s požadovanými technickými parametrami uvedenými v Prílohe č. 10 súťažných podkladov (Technická špecifikácia predmetu plnenia). Verejný obstarávateľ určil druh materiálu na základe toho, že sa jedná o materiál, ktorý sa vyznačuje dobrou pevnosťou, životnosťou, zníženým žmolkovaním,  odolnosťou voči vyblednutiu, je odolný voči vplyvom počasia a potu, a preto je najvhodnejší z hľadiska funkčných a úžitkových parametrov so zohľadnením náročnosti služby príslušníkov Zboru väzenskej a justičnej stráže.  Využíva sa aj na výrobu odevov v civilnom sektore najmä pre technické odvetvia.

    V rámci prebiehajúceho verejného obstarávania žiaden subjekt neuplatnil inštitút námietky v zmysle § 170 ods. 3 písm. a) alebo b) zákona o verejnom obstarávaní, t.j. proti podmienkam uvedeným v oznámení o vyhlásení verejného obstarávania alebo proti podmienkam uvedeným v iných dokumentoch potrebných na vypracovanie žiadosti o účasť, ponuky alebo návrhu, ktorý mohol byť uplatnený v lehote do 10 dní odo dňa uverejnenia oznámenia v európskom vestníku alebo do 10 dní odo dňa poskytnutia dokumentov potrebných na vypracovanie ponuky.

    Súčasne žiaden subjekt neuplatnil ani inštitút námietky v zmysle § 170 ods. 3 písm. f) proti vyhodnoteniu ponúk alebo návrhov, ktoré mohli byť uplatnené v lehote do 10  dní v zmysle § 170 ods. 4 písm. f).

    V procese verejného obstarávania boli verejnému obstarávateľovi doručené žiadosti o vysvetlenie od záujemcov, pričom verejný obstarávateľ na každú z doručených otázok záujemcov odpovedal v primeranej a zákonom stanovenej lehote.

    Tvrdenie predstaviteľov Hnutia Slovensko, že viacero potencionálnych dodávateľov žiadalo o predĺženie lehoty na predkladanie ponúk je prinajmenšom zavádzajúce, vzhľadom k tomu, že proces verejného obstarávania prostredníctvom elektronického prostriedku zabezpečuje anonymitu záujemcov v priebehu súťaže, to v tomto prípade znamená, že zbor nevie, či žiadosti o predlženie lehoty podával jeden uchádzač opakovane alebo viacero uchádzačov.

    Zákon o verejnom obstarávaní v § 21 určuje verejným obstarávateľom a obstarávateľom povinnosť predĺžiť lehotu na základe zákonom ustanovených dôvodov, pričom v tomto konkrétnom priebehu procesu verejného obstarávania neprišlo k zmene podmienok súťaže, ani k žiadnym zmenám v súťažných podkladoch, ktoré by od uchádzača vyžadovali inú časovú náročnosť na vypracovanie ponuky ako bolo pôvodne určené. Zároveň upozorňujeme, že išlo o opakovanú súťaž a lehota na predkladanie ponúk bola určená nad rámec minimálnej lehoty o 40 dní.

    Nie je pravdou tvrdenie Hnutia Slovensko, že v prípade tejto zákazky bol len jeden záujemca. O zákazku prejavilo záujem minimálne 6 hospodárskych subjektov, čo je možné verifikovať prostredníctvom elektronického prostriedku IS EPVO.

    Nie je pravdou ani tvrdenie zástupcov Hnutia Slovensko, že zákazka bola zadaná bez súťaže. Proces obstarania bol v súlade s § 66 zákona o verejnom obstarávaní postupom verejnej súťaže. Stanovené podmienky účasti zo strany verejného obstarávateľa neboli diskriminačné ani neštandardné. V lehote na predkladanie ponúk bola verejnému obstarávateľovi doručená 1 ponuka s cenou (66,67 €/kus).

    Vo vzťahu prípadnej kontroly Úradu pre verejné obstarávanie (úrad) uvádzame, že v žiadnom prípade nespochybňujeme kompetencie, oprávnenia a právomoci úradu a v prípade, že budeme kontrolovaný subjekt, poskytneme úradu požadovanú súčinnosť, tak ako pri každej jeho kontrole doteraz. Pre úplný obraz dodávame, že Generálne riaditeľstvo zboru je každoročne oceňované hodnotením A+ ako veľmi zodpovedný obstarávateľ od spoločnosti Transparex.

    Odmietame tvrdenia, že zbor „ušil súťaž na mieru“ jedinému uchádzačovi a situáciu vnímame, ako prebiehajúci politický súboj aj vzhľadom k spôsobu prezentácie zistení Hnutia Slovensko.  

    AKTUALIZÁCIA: Záujemcov, ktorí prejavili záujem o predmetné verejné obstarávanie bolo 6. Pre vysvetlenie - v zmysle paragrafu 2 ods. 5, pism. b) zákona o verejnom obstarávaní sa na účely zákona o verejnom obstaravaní záujemcom rozumie hospodársky subjekt, ktorý má záujem o účasť vo verejnom obstaravaní. V zmysle paragrafu 2 ods. 5 pism. c) uchádzačom sa na účely zákona o verejnom obstaravaní rozumie hospodársky subjekt, ktorý predložil ponuku.Fotografia

    Zobraziť celý text
    Logo úradu vlády Slovenskej republikyLogo ministerstva spravodlivosti Slovenskej republiky
    Logo českého väzenského a justičného strážneho zboru
    Logo zboru maďarskej väzenskej a justičnej stráže
    Logo zboru poľskej väzenskej a justičnej stráže